کمپرسور هیدروژن HAUG بر روی اولین کشتی اقیانوس پیمای جهان با سوخت هیدروژنی

هیدروژن را می توان بدون سوخت‏های فسیلی تولید کرد. استفاده از انرژی‏های تجدیدپذیر برای شکافت آب در فرآیندی به نام الکترولیز و می توان از آن برای تولید نیروی الکتریکی از طریق پیل سوختی استفاده کرد که تنها بخار آب و گرما را منتشر می‏کند. این نوع هیدروژن سبز دارای پتانسیل زیادی برای کمک به کربن زدایی صنعت کشتیرانی است، چه به شکل خالص و چه به عنوان سوخت مشتق شده از هیدروژن.



آب با استفاده از سیستم تصفیه آب که همراه با الکترولیزور عرضه می شود، تصفیه شده و به طور مناسب عاری از مواد معدنی می شود. آب تولید شده به الکترولیز قلیایی فرستاده می شود. در داخل الکترولیز واکنش الکترولیز انجام می‌شود، یعنی محصول تولید شده در واکنش در فشاری حدود 6 بار (abs) به مجموعه‌ای از سیلندرهای بافر بین الکترولیز و کمپرسور HAUG فرستاده می‌شود. در عوض اکسیژن به عنوان یک محصول زائد در نظر گرفته می شود و باید به درستی تخلیه شود. الکترولیز توسط سیستم خنک کننده مایع حلقه بسته اختصاصی خنک می شود. سپس فشار هیدروژن تولید شده تا 201 بار (abs) افزایش می یابد تا جرم هیدروژن ذخیره شده افزایش یابد. برای این منظور این مسیر مجهز به کمپرسور هیدروژن HAUG است. هیدروژن گازی فشرده شده در 201 بار (abs) در سیلندرهای فشار با اندازه مناسب در بالای عرشه ذخیره می شود.

فشار ذخیره‌سازی هیدروژن 201 بار (abs) با استفاده از تنها اجزای استاندارد آزمایش‌شده و تایید شده برای کاربرد دریایی در پروژه تعیین شد. اندازه محل ذخیره سازی با ظرفیت حدود 900 مترمکعب بهترین حالت بین سرویس و زمان شارژ مجدد است. نیروگاه در توان کامل (100 کیلووات) حدود 10 ساعت در هر دو فصل زمستان و تابستان مستقل عمل می‏کند. با توجه به زمان شارژ سیستم ذخیره سازی، به منظور عدم افزایش مصرف و انتشار گازهای گلخانه‏ای در هنگام ناوبری، سیستم تولید و فشرده سازی هیدروژن اندازه گیری شده است تا اطمینان حاصل شود که سیستم ذخیره سازی کاملاً تخلیه شده در حدود 7-8 روز هم در زمستان و هم در تابستان شارژ می شود.



مجموعه نهایی کمپرسور هیدروژن بر روی اسکله فوقانی کشتی در یک محفظه دارای شرایط آب و هوایی خاص نصب می شود و شامل:

  • کمپرسور فشار قوی پیستونی HAUG.Sirius NanoLoc با 4 سیلندر، 4 مرحله، هوا خنک، بدون روغن، کارکرد خشک، کاملا بدون نشتی با کوپلینگ مغناطیسی
  • مخزن بافر
  • کنترلر با اینورتر
  • محفظه ضد‏باران و صدا

اطلاعات عملکردی کمپرسور HAUG.Sirius NanoLoc 44G 65-35-20-13 LM-L:

  • گاز: H2 – 99.99٪
  • فشار مکش: 5.2 بار (abs)
  • فشار تخلیه: 201.0 بار (abs)
  • دبی جریان: 13.5 متر مکعب در ساعت
  • توان الکتریکی: 13.8 کیلو وات

نکات کلیدی:

کمپرسور هیدروژن خشک بدون روغن برای تولید نیروی الکتریکی از طریق پیل سوختی ضروری است. بدون نشتی بودن برای اجازه دادن به عملیات بدون آلایندگی کشتی در مناطق خاص ضروری است. عدم نشتی دارای مزیت تعریف منطقه Ex-zone سیستم برای مشتری است. محفظه به منظور برآورده کردن الزامات ثبت نام Lloyd’s برای صدور گواهینامه ATEX طراحی شده است.

جستجو
ساور در شبکه‌های اجتماعی
LinkedIn
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید…

فهرست
شروع چت
سوالی دارید؟
تماس با کارشناسان ما
با سلام و روز بخیر. ما آماده ارائه مشاوره هستیم.