معرفی کاربرد کمپرسور هوای ابزار دقیق

بیشتر نیروگاه‌ها و صنایع فرآیندی برای اجرای فرآیندهای خود به هوای ابزار دقیق نیاز دارند. هوای ابزار (Instrument Air) که به اختصار IA نامیده می‌شود، هوایی فشرده‌‏ای است که عاری از رطوبت، ذرات روغن و گرد و غبار است و در تجهیزات پنوماتیکی مانند شیرهای کنترل، شیرهای برقی، سیلندرها و اکچوئیتورها کاربرد دارد.

محصولات بدون روغن هاگ-ساور، راه حل مناسب برای شما

هوای مورد نیاز توسط یک کمپرسور تامین می‏‌شود که می‏‌تواند تماما بدون روغن و یا با فیلتراسیون قوی باشد. کمپرسورهای ساور با خطوط تولید محصولات کاملا بدون روغن هاگ، برای کاربرد هوای ابزار مناسب‏‌ترین گزینه برای مصارف صنایع فرایندی می‏‌باشد.

کارخانه ساور توانایی ارائه بهترین راه‏‌ حل‏ متناسب با فرایند شما را برای رفع نیاز به کمپرسور هوای ابزار دقیق داشته و بهترین محصول را برای کاربرد شما ارائه ‏داده تا شریکی مطمئن برای شما در پروژه‏‌های مختلف صنایع فرایندی می‏‌باشد.

مشاهده تولیدات کمپرسورهای هوا؟
کمپرسور هوای ابزار دقیق کمپرسور ساور تهران

بیشتر بخوانید…

اصطلاح “هوای ابزار” به منبع بسیار تمیز هوای فشرده اشاره دارد که عاری از آلودگی‌هایی مانند رطوبت و ذرات است. یک سیستم ممکن است از هوای ابزار برای انواع مختلف تجهیزات پنوماتیک، شیرها و کنترل‌های الکتریکی استفاده کند.

کاربرد هوای ابزار دقیق چیست؟

هوای ابزار که به اختصار AI نامیده می شود، در تاسیساتی برای کارکرد دریچه‌ها و انواع خاصی از پمپ‌ها استفاده می‌شود. محرک‌های پنوماتیکی برای کار به هوای ابزار متکی هستند. برخی از انواع شیرهای تعدیل کننده به هوای ابزار برای دریچه گاز نیاز دارند.

هوای ابزار دقیق چه فشاری دارد؟

هوای دستگاه معمولاً باید در فشار 7-8 بار در دسترس باشد. در سیستم تامین هوای ابزار، منبع هوای اتمسفر فیلتر، فشرده، خشک و خنک می‌شود تا برای سیگنال‌های ابزار استفاده شود.

هدف هوای ابزار برای کنترل شیر چیست؟

گاز طبیعی می‌تواند مواد جامد مانند نمک یا آهن را با خود حمل کند که به مرور زمان باعث خوردگی داخلی شیر می‌شود. با استفاده از هوای تمیز به جای گاز طبیعی برای فعال کردن دستگاه‌های پنوماتیک خود، از این خوردگی جلوگیری کرده و عمر کنترلرهای خود را افزایش می‌دهید.

فهرست
شروع چت
سوالی دارید؟
تماس با کارشناسان ما
با سلام و روز بخیر. ما آماده ارائه مشاوره هستیم.