کمپرسور رفت و برگشتی چیست؟

کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی بر اساس اصل رفت و برگشت کار می کنند که به معنای حرکت دادن چیزی به جلو و عقب است. آنها کمپرسورهای نوع جابجایی مثبت هستند به این معنی که وقتی هوا به طور مکانیکی کاهش می یابد، افزایش متناظر در فشار رخ می دهد. کمپرسورهای رفت و برگشتی از پیستون برای فشرده سازی هوا استفاده می کنند.

کاربردهای کمپرسور رفت و برگشتی

کمپرسورهای رفت و برگشتی به طور گسترده در صنایع شیمیایی، نفت و گاز برای جابجایی قابل اطمینان سیالات قابل تراکم استفاده می شوند.

این کمپرسورها چگونه کار می‌کنند؟

اصل کار یک کمپرسور رفت و برگشتی شبیه به پیستون میل لنگ است. هوا پس از عبور از فیلتر هوا و از طریق یک دریچه مکش به داخل سیلندر فشرده سازی جریان می‌یابد. سپس هوا با استفاده از میل لنگ و پیستون فشرده می شود و از شیر تخلیه خارج می‌شود.

فشار کاری کمپرسورهای Reciprocating تا چه مقداری است؟

کمپرسور رفت و برگشتی “معمولی” برای فشارهای تخلیه تا 12000 psi (828 bar) استفاده می شود. کمپرسورهای ویژه (به نام هایپرکمپرسور) در تولید پلی اتیلن با چگالی کم و تخلیه در فشارهای 50000 psi (3500 بار) استفاده می‌شود.


اطلاعات بیشتر

شرکت J.P Sauer & Sohn  در سال 1930 میلادی تاسیس شده و در حال حاضر محصولات آن در زمره به‌ روزترین و به صرفه‌ترین کمپرسورها (به لحاظ کیفیت بسیار مطلوب و به لحاظ هزینه نگهداری پایین) محسوب می‌شود. تولیدات این مجموعه می‌تواند در صنایع کشتی سازی ، نفت و پتروشیمی ، برق ، صنایع هواپیمایی ، ناو و زیر دریایی‌های نظامی و نیز تولید پکیج دستگاه‌های PET مورد استفاده قرار گیرد.

جستجو
ساور در شبکه‌های اجتماعی
LinkedIn
Instagram
کمپرسور رفت و برگشتی چیست؟ کمپرسور ساور تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید…

فهرست
شروع چت
سوالی دارید؟
تماس با کارشناسان ما
با سلام و روز بخیر. ما آماده ارائه مشاوره هستیم.