کمپرسور ساور در صنعت متالورژی

راهکارهای کمپرسور ساور در صنعت متالورژی و معرفی کمپرسورهای مرتبط با این زمینه

کمپرسورهای ساور با ارائه‏ کارآمدترین راهکارها، متناسب با نیازهای صنعت متالورژی با قابلیت عملکرد در بالاترین سطح ایمنی در سخت ترین شرایط به شریک خوبی برای این صنایع تبدیل شده‌‏است.

کمپرسورهای میان‏‌فشار و پرفشار استفاده گسترده‌ای در فرایندهای متالورژی دارند. این فرایندها شامل تولید و استفاده فلزات، شبه فلزات و نافلزات می‌شوند. طی این عملیات، هر زمان کمپرسور مورد نیاز باشد، کمپرسورهای ساور آماده انجام وظیفه به صورت بهره‌ور و مطمئن می‌باشند. این حقیقت و همچنین عمر بسیار طولانی این کمپرسورها حتی در شرایط بسیار سخت عملیاتی و محیطی، باعث می‌شود که کمپرسورهای ساور تبدیل به جزء لاینفک صنعت متالورژی شوند. برخی از فرایندهای متالورژی بدون حضور کمپرسورهای ساور امکان عملیاتی شدن نیز نداشته‌اند!

موارد استفاده کمپرسورهای ساور در تولید و شکل‌دهی فولاد:

  • خنک کننده‌ها
  • بالا بردن فشار برای پرس فولاد
  • در دسترس قرار دادن آرگون و نیتروژن برای تصفیه کربن

بازه فشار: 120 تا 500 بار

جریان حجمی: 20 تا 730 متر مکعب بر ساعت

گاز مصرفی: هوا، نیتروزن، آرگون

نوع کمپرسور: HURRICANE , 5000 , 6000

کمپرسور ساور در صنعت متالورژی
کمپرسور ساور در صنعت متالورژی

تولید و شکل‌دهی فولاد

کمپرسورهای با فشار متوسط و بالا برای هوا و گازها نقش اساسی در کارخانه‏‌های فولاد دارند. در واقع، آنها نه تنها برای تولید خود فولاد و تغییر مقدار کربن در کوره بلکه برای تحت فشار قراردادن فولاد برای تبدیل به صفحات و سپس تصفیه آنها استفاده می‏‌شود. کمپرسورها که اغلب در سیستم کلی جزو اجزای اساسی هستند، باید با بالاترین استانداردهای کیفیت تولید شوند تا در برابر شدیدترین شرایط دما و گرد و غبار مقاومت کنند.

رسوب‌زدایی فولاد

در نورد گرم فولاد، کیفیت سطوح نورد داده‏‌شده تا حدود زیادی به رسوب زدایی موثر بستگی دارد. به منظور جلوگیری از آسیب سطح، لایه‏‌های رسوب اکسیدآهن با پاشش آب با فشار بالا قبل از فرایند نورد گرم اصلی از سطح فولاد داغ خارج می‏‌شوند. اما انتخاب کمپرسورهای پرفشار برای تامین هوای خنک‏‌کننده به جای پمپ آب ریسک توقف در فرایند به دلیل نشتی در پمپ را به صفر رسانیده و یک انتخاب عالی برای اطمینان از پیوستگی و عدم توقف در فرایند خواهد بود.

کمپرسور ساور در صنعت متالورژی

عملیات برای فلزات

نیتروژن کاربردهای زیادی در متالورژی دارد. این گاز می‏‌تواند برای تسریع جذب کربن در فلز تصفیه‏‌شده استفاده شود، از اکسیداسیون در مرحله خنک‏‌سازی فولاد جلوگیری می‏‌کند و در فرآیندهای آنیلینگ برای جلوگیری از واکنش‏‌های گرمازا و گرمای بیش از حد  و خطرناک کوره‏‌ها استفاده می‏‌شود.

مخلوط هوا در خنک‌سازی

خنک‏‌سازی صفحات و یا شمش‏‌ها بعد از فرم‏‌دهی با مخلوط‏ کردن هوا با فشار متوسط با آب و سپس پاشیدن این آب بر روی صفحات داغ یا شمش صورت می‏‌گیرد که منجر به خنک شدن یکنواخت و سریع می‏‌شود.

| کمپرسور ساور تولید کننده کمپرسور صنعتی فشار قوی از 10 تا 500 بار |

فهرست
شروع چت
سوالی دارید؟
تماس با کارشناسان ما
با سلام و روز بخیر. ما آماده ارائه مشاوره هستیم.