کمپرسور در صنایع فرایندی

راهکارهای کمپرسور ساور در صنایع فرایندی و معرفی کمپرسورهای مرتبط با این زمینه

یکی از زمینه‌های فعالیت گسترده و همزمان متنوع کمپرسورهای ساور، صنایع فرآیندی است. با بهره‌گیری از کمپرسورهای میان فشار و پر فشار ساور، مواد و اجسام مختلف شکل دهی، تبدیل، مخلوط، تولید و یا ارائه می‌شوند. ساور با استفاده از کمپرسورهای مطمئن و اقتصادی تولیدی خود و همچنین با دانش نسبت به شکل کلی یک صنعت، یک شریک ایده‌آل در ارائه راهکارها برای کاربردهای مخصوص به هر مشتری به حساب می‌آید.

مشتریان ساور از مزایای زیر برخوردار هستند:

  • کمپرسورها، سیستم‌های کنترلی، سیستم‌های تصفیه هوا و ابزار وابسته، طبق فناوری روز
  • سرویس مشتریان از لحظه اول تا پایان عمر محصول
  • بازرسی صد درصدی محصول در فشار و توان حداکثر، دارای مدرک بازرسی 3.1
  • عمر طولانی کمپرسورها با ضمانت تأمین قطعات
  • طراحی بر اساس عملکرد دائمی (S1 – 24/7)
  • حداقل زمان خاموشی و اطمینان از آماده به کار بودن
  • MTBF ↑ , MTBO ↑ , MTTR ↓
  • اصول بهینه سرویس و نگهداری

تست و بازرسی:

تمامی محصولاتی که قرار است عملکرد تحت فشار داشته باشند، باید تحت تست‌های اولیه فشار را طی کنند. فشار تست شده همیشه باید نسبت به فشار عملکردی دستگاه‌ها مقادیر بالاتری داشته باشند. در صورت لزوم، مثلا در مواردی که قرار است گازهای دارای فراریت بالا در آن‌ها ذخیر/تحت فرآیند باشند، عایق بودن آن‌ها نیز باید تست شود. با اینکه سابقا از آب برای تست‌های فشار استفاده می‌شد، امروزه روش‌های نوین و برتر با استفاده از هوا، نیتروژن و یا هلیوم به کار گرفته می‌شوند. در زمان تست نشتی، کمپرسورهای ساور همچنین به بازیافت گاز نشت کرده، مثلا هلیوم، و برگرداندن آن به مخازن کمک می‌کند. مزایای کمپرسورهای ساور در این زمینه نیاز به توضیح ندارد. بسیاری از مراحل یک بازرسی سنتی، مثل تمیز کردن و خشک کردن در تست‌های با استفاده از آب، کوتاه شده و یا به طور کامل حذف می‌شوند. به علاوه، از تلف شدن گازهای ارزشمند نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

موارد استفاده کمپرسورهای ساور در تست و بازرسی:
  • تست ترمزها
  • تست کیسه‌های هوا
  • تست سیستم‌های تزریقی
  • تست عایق بودن دستگاه‌ها و مخازن با کمک هلیوم فشرده
  • تست شیرها و سایر فیتینگ‌ها
  • تست مخازن تحت فشار
  • تست مخازن کولانت و مبدل‌های انتقال حرارت

نوع کمپرسور:   PASSAT, HURRICANE, 6000

جریان حجمی:   2000 – 50 متر مکعب بر ساعت

بازه فشار:   420 – 20 بار

گاز مورد مصرف: هوا، نیتروژن، هلیوم

کمپرسور در صنایع فرایندی کمپرسور ساور تهران

درمان فلزات:

این که فرآیندهای تولید امروزی باعث بالا رفتن سرعت تولید و نتیجتا افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شوند، یعنی دارای ظرفیت رقابت هستند. در زمینه درمان فلزات، این کمپرسورهای ساور هستند که افزایش بهره‌وری را به شما هدیه می‌کنند. طی همکاری ما با مشتریانمان، توانسته‌ایم راهکارهای سیستمی نوآورانه و یک‌پارچه‌ای را ارائه دهیم، به طور نمونه، سیستم یکپارچه‌ای که در آن علاوه بر اینکه گاز مورد نیاز یک فرآیند تأمین شود، گازها دوباره جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شوند تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرند. کاربران کمپرسورهای گاز ساور همچنین از نشت بسیار کم کمپرسورها و طراحی انعطاف‌پذیر آن‌ها بهره‌مند هستند.

مورد استفاده کمپرسورهای ساور در درمان فلزات:
  • استحکام بخشی مواد

نوع کمپرسور:   PASSAT, HURRICANE

جریان حجمی:   200 – 50 متر مکعب بر ساعت

بازه فشار:   40 – 20 بار

گاز مورد مصرف: هلیوم

کمپرسور در صنعت متالورژی ساور تهران

برش لیزری فلزات:

برش فلزات به کمک لیزر امروزه جایگزین روش‌های قدیمی و مکانیکی شده است و مزایای آن بر کسی پوشیده نیست. برای مثال فرآیند برش کوتاه‌تر شده و سطوح برش داده شده آلوده به مواد المان برش نیستند. برای استفاده لیزر، باید محیط اطراف محل در حال برش خالی از هوا باشد تا یک برش بهینه به دست آید. برای این مهم از گاز نیتروژن بهره گرفته می‌شود. برای اطمینان از عدم وابستگی به تولید کنندگان گازهای فشرده، نیتروژن مورد نیاز به روش جذب تحت نوسان فشار (PSA) و یا با استفاده از فرآیندهای غشایی در محل تولید می‌گردد. پس از تولید، کمپرسورهای ساور نقش افزایش فشار نیتروژن تا 40 یا 300 بار را بر عهده خواهند داشت.

مزیت استفاده از فشار 300 بار این است که می‌توان مقدار بیش‌تری نیتروژن که می‌تواند برای چندین روز استفاده مداوم کافی باشد را ذخیره نمود. این کار نه تنها اطمینان عملکرد را بالا می‌برد، بلکه نیاز به روشن بودن مداوم کمپرسور را کاهش داده و حتی گزینه استفاده از کمپرسور و ذخیره سازی نیتروژن طی ساعاتی از شبانه‌روز که تعرفه برق کم‌تر محاسبه می‌شود را در دسترس قرار می‌دهد. به علاوه، نیاز به تجهیزات بالادستی برش لیزری با استفاده از بوستر کمپرسورهای 300 بار به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.

مورد استفاده کمپرسورهای ساور در برش لیزری فلزات:
  • تولید محیط بی اثر (inert) در اطراف لیزر

نوع کمپرسور:   MISTRAL, HURRICANE, TORNADO

جریان حجمی:   100 – 10 متر مکعب بر ساعت

بازه فشار:   300 – 20 بار

گاز مورد مصرف: نیتروژن

کمپرسور CNC برش لیزری کمپرسور رفت و برگشتی ساور آلمان

شکل‌دهی پلاستیک:

در صنعت پیچیده شکل‌دهی پلاستیک‌ها، هر ساله صنعت‌گران بیش‌تری به مشتریان ساور افزوده می‌شوند. دلیل این را می‌توان عملکرد مطمئن و سرویس‌های غیر پیچیده و سریع این شرکت دانست. در زمینه شکل‌دهی پلاستیک، در دسترس بودن یک منبع پایا از هوای فشرده جهت جلوگیری از توقف تولید یکی از الزامات می‌باشد. در زمینه تولید انبوه، که بسیاری از مشتریان ساور در آن فعال هستند، موفقیت یا شکست در تولید کمیت مورد نظر، بود و نبود یک کارخانه را تعیین می‌کند. کمپرسورهای ساور با طراحی 24/7 خود، توانایی عملکرد تحت سخت‌ترین شرایط محیطی را دارند و در نتیجه انتخابی ایده‌آل برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان در این زمینه به خصوص را دارا می‌باشند.

موارد استفاده کمپرسورهای ساور در شکل دهی پلاستیک:
  • تأمین فشار گاز داخلی
  • فرم‌دهی ایزواستاتیک
  • تولید بطری/قوطی‌های پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)

نوع کمپرسور:   6000 ,PASSAT, HURRICANE, TORNADO

جریان حجمی:   600 – 10 متر مکعب بر ساعت

بازه فشار:   350 – 40 بار

گاز مورد مصرف: هوا، نیتروژن

تولید و ذخیره‌سازی نیتروژن:

نیتروژن نقش مهمی در بسیاری از صنایع ایفا می‌کند. کمپرسورهای ساور انتخاب‌های محبوبی در زمینه ذخیره‌سازی حجم‌های زیاد نیتروژن برای دسترسی سریع و به مقدار کافی برای انجام فرآیندهایی که به این گاز احتیاج دارند به حساب می‌آیند. دلیل این محبوبیت واضح است. هر کمپرسور گازی ساور مهندسی شده برای ارائه انعطاف‌پذیری بالا جهت پاسخ‌گویی به دامنه وسیعی از شرایط عملیاتی مثل فشارهای مختلف مکش، فشارهای مختلف تولیدی و کیفیت گاز خروجی است. در نتیجه در بسیاری از کارخانه‌های سراسر جهان از کمپرسورهای ساور در گستره‌ی بزرگی از کاربری‌های میان-فشار و پر-فشار استفاده می‌گردد.

موارد استفاده کمپرسورهای ساور در تولید و ذخیره‌سازی نیتروژن:
  • تولید محیط بی‌اثر (inert)
  • انتقال مواد
  • باد کردن چرخ‌های هواپیما
  • پر کردن سیستم‌های اطفاء حریق

نوع کمپرسور:   6000 ,PASSAT, HURRICANE, TORNADO

جریان حجمی:   2000 – 10 متر مکعب بر ساعت

بازه فشار:   400 – 20 بار

گاز مورد مصرف: نیتروژن

کمپرسور نیتروژن کمپرسور ساور آلمان

تولید اوره:

امروزه اوره به عنوان ماده‌ای اساسی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی شناخته شده است و تعداد واحدهای تولید کننده آن همه روزه در حال افزایش است. در این میان، صنعت تولید کود شیمیایی سهم بزرگ‌تری دارد: کاربرد گسترده کود شیمیایی برای افزایش نرخ غذای تولیدی جهت پاسخ‌گویی به نیاز روز افزون جهانی.

مورد استفاده کمپرسورهای ساور در تولید اوره:

تولید لایه‌ای مقاوم از اکسید کروم(VI) (CrO3)

کاتالوگ کمپرسور در کارخانجات اوره

| کمپرسور ساور تولید کننده کمپرسور صنعتی فشار قوی از 10 تا 500 بار |

فهرست
شروع چت
سوالی دارید؟
تماس با کارشناسان ما
با سلام و روز بخیر. ما آماده ارائه مشاوره هستیم.