صنایع بالا دستی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و کاربرد کمپرسورهای ساور در این صنایع

اکتشاف لرزه‌ای

تفنگ‌های هوا برای یافتن نفت و گاز زیر بستر دریاها استفاده می‌شوند. این تفنگ‌ها ابزارهای مکانیکی با زبانه‌های آهنی هستند که به انتهای یک لوله وصل شده و زیر آب، هوای پر فشار را رها می‌کنند. حباب‌های هوا منبسط شده و ایجاد  امواج لرزه‌ای می‌نمایند که به بستر دریا می‌رسند. بازتاب این امواج توسط گیرنده‌ها دریافت شده و اطلاعات دقیق درباره ساختار بستر دریا و احتمال وجود میدان‌های نفت و گاز را فراهم می‌کنند.

کاربرد کمپرسورهای ساور در زمینه اکتشاف لرزه‌ای:

فراهم کردن هوای پر فشار برای تفنگ‌ها

 

جبران حرکات شناوری در دکل‌های حفاری آب‌های عمیق

حفاری در آب‌های عمیق نیازمند اتصالات محکم بین سکوی حفاری و بستر دریا است. برای اینکه عملیات حفاری در شرایط جوی سخت ادامه پیدا کند، تحرکات دکل روی سکو باید جبران و خنثی سازی شود. عمل خنثی سازی یا با کابل‌ها انجام می‌شود و یا توسط سیستم‌های کشش مستقیم، بر پایه سیستم‌های هیدرولیکی انجام می‌گردد. برای پایا نگه داشتن فشار هیدرولیکی در این سیستم‌ها، هوا یا گاز پر فشار استفاده می‌شود.

کاربرد کمپرسورهای ساور در زمینه جبران حرکات شناوری در دکل‌های حفاری آب‌های عمیق:

تأمین بالشتک هوا یا گاز بر روی سطح مایع هیدرولیک

 

چکش کوبی کف دریا

در کنار سایر تکنولوژی‌هایی که امروزه به کار می‌روند، کوبش زیر آبی همچنان پر کاربردترین تکنیک برای ثابت کردن سکوها به کف دریاها به حساب می‌آید. چکش‌های هیدرولیکی در شرایط اتمسفر عمل می‌کنند و برای تخلیه کردن آب از آن‌ها در بستر دریا و رسیدن به عملکرد مورد نظر، هوای فشرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد کمپرسورهای ساور در زمینه چکش کوبی کف دریا:

تأمین هوا برای خارج کردن آب از تجهیزات زیر آبی

 

فشرده‌سازی نیتروژن تا فشار 500 بار

بسیاری از عملیات فراساحلی به نیتروژن نیاز دارند. عموماً در این شرایط، گاز نیتروژن برای ایجاد یک پوشش ضد حریق در محیط‌های آتش‌زا مورد استفاده قرار میگیرد. برای این کاربردها، ساور گستره بزرگی از کمپرسورها را ارائه می‌کند. گاز نیتروژن توسط فرآیندهای غشایی یا روش جذب تحت فشار نوسانی تولید می‌شود و به وسیله کمپرسورهای ساور، در فشارهای بالاتر ذخیره‌سازی می‌گردد.

کاربرد کمپرسورهای ساور در زمینه فشرده‌سازی نیتروژن:

رساندن فشار نیتروژن به مقادیر بالاتر

 

صنایع بالا دستی نفت و گاز کمپرسور ساور تهران

چنانچه در زمینه صنایع بالا دستی نفت و گاز و پتروشیمی فعال هستید و یا به عنوان کارفرما صاحب مجموعه ای میباشید، به طور حتم با توجه کسب و کار خود به کمپرسور در نفت و گاز و پتروشیمی نیازمند هستید.

کمپرسور ساور با درک این موضوع توانسته راهکارهای مختلفی را برای پروژه های متفاوت ارائه دهد که مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است.
ارائه محصولات کمپرسور فشار قوی با تکنولوژی و کیفیت بالا در بازه ای از 8 تا 500 بار! نشان از فعالیت گسترده این کارخانه در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز و پتروشیمی میباشد.

صنایع مرتبط

مشاهده زمینه های دیگر؟

فهرست
شروع چت
سوالی دارید؟
تماس با کارشناسان ما
با سلام و روز بخیر. ما آماده ارائه مشاوره هستیم.