مقدمه

ما در این مقاله قصد داریم تا آینده کمپرسورهای فشار قوی و چگونگی پیشرفت آنها را بررسی کنیم.

بررسی آینده کمپرسورهای فشار قوی:

كمپرسورهاي سيلندر پيستوني نسل امروزي به طور قابل توجهي نسبت به نسل هاي گذشته از توان بالاتر و كارايي بهتري برخوردارند. در طول 20 سال گذشته، سازندگان اين كمپرسورها، با ايجاد تغييرات و اصلاحات برجسته اي در ساختار اين دستگاه ها، سعي در بالا بردن عملكرد و كاهش هزينه هاي نگهداري و تعميرات محصولات خود بوده اند.

در حالي كه، روش اصلي كاركرد اين كمپرسورها به مدت 100 سال هيچ تغييري نكرده است، و پيشرفت هاي به وجود آمده هنوزبر استفاده از پيستون در كمپرسورها تاكيد دارد. براي زنده ماندن در رقابت با ساير سازندگان، لازم است كه تلاش ها در بالا بردن هر چه بيشتر توان كمپرسورها و دستيابي به پيشرفت هايي از نظر مسائل اقتصادي ادامه پيدا كند.

پيشرفت در كمپرسورها هم از لحاظ نوع راه اندازي آنها و استفاده از مواد جديد در ساختار آن ها مقوله ي بسيار مهمي است. از طريق استفاده از راه اندازهای خطی (linear drives) و تركيب روش هاي مختلف پروسه فشرده سازي، طراحي كمپرسورهاي با انرژي كار آمد (energy – efficient) مدنظر است.

به عنوان مثال، يك كمپرسور با راه انداز خطي، مي تواند به طرز ساده و آساني با استفاده از يك دستگاه توليد قدرت متغير (variable power device) و با تكيه بر امكان تغييرات در اندازه حركت پيستون ها در سيلندر نقشي اساسي در كاهش هزينه ها در مقايسه با راه اندازهاي فركانس متغيري (variable – frequency drives) که تا به امروز مورد استفاده قرار مي گرفت ،مورد اصلاح قرار گيرد.

اگر كمپرسورهاي سيلندر پيستوني سنتي با ديگر اصول فشرده سازي در كمپرسورهاي مدل اسكرو (screw – type) يا ديافراگمي تركيب مي شدند، امكان اين وجود داشت تا بازدهي بيشتري از يك نوار فشار معين (certain pressure band) از راه استفاده بهينه از تنوع راه هاي فشرده سازي به دست آيد.

استفاده از مواد جدید

استفاده از مواد جديد با يك قابليت در تلفيق عملكردهاي مختلف، به طور قابل اطميناني ايمني و بهره وري را بالا خواهد برد. مواد هوشمند همانند آنهايي كه در  صنعت اتومبيل و داروسازي مورد استفاده قرار مي گيرد ،مي توانند در برابر تغييرات آب و هوايي مانند دما – فشار – رطوبت – سطح ph – ولتاژ، فرصت هاي بيشماري براي ساختن كمپرسورهاي پر توان تر ارائه دهد.

موادي كه در برار حرارت از خود واكنش نشان مي دهند (thermo – responsive) مانند پليمرها و آلياژهاي shape memory موادي هستند كه شكل خود را با تغييرات دما تغيير مي دهند.

طراحي و ساخت پيستون هاي سبك وزن با استفاده از اين مواد، انحراف گرمايي كمتر اين پيستون ها را ممكن مي سازد. اين مواد توانايي هاي جديد در حركت پيستون ها، انتقال قدرت و مهمتر از همه گستردگي محدوده سرعت را به وجود مي آورند.

راه انداز براي افزايش توان و كاهش هزينه ها در كمپرسورها امري واجب است و اين مقوله باعث افزايش تقاضا در استفاده از مواد جديد و كاهش تعداد قسمت ها در تكنولوژي كمپرسورهاي سيلندر پيستوني فشار بالا شده است.

کمپرسور ساور تولید کننده انواع کمپرسورهای سیلند پیستونی فشار قوی تا 500 بار، مناسب برای تمامی صنایع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیشتر بخوانید…

فهرست
شروع چت
سوالی دارید؟
تماس با کارشناسان ما
با سلام و روز بخیر. ما آماده ارائه مشاوره هستیم.